Z každého média na nás denne útočia reklamy na všetko možné. Väčšina z nás je z tej ponuky najlepších produktov, fantastických a dokonalých vecí a prehnaného oduševnenia úplne otrávená. Dalo by sa povedať, že sme sa už aj naučili reklame slepo neveriť, ale nevedno, či sme sa už naučili sa podľa toho aj správať.

V našej malej Čadci je hádam 10 jazykových škôl a stále neúnavne pribúdajú nové. Niektoré z nich majú už svoju históriu a sú zákazníkmi overené, iné o úspech ešte len bojujú a iné len spoliehajú na naivitu a neznalosť ľudí. Medzi množstvom reklám a inzerátov, ktoré na Vás vykúkajú z novín, sú často také, na ktoré by rozhľadený človek už nemal naletieť. A predsa. Chodíte k nám s nádejou, že konečne premeníme Vašu investíciu na vedomosti, sťažujete sa, kritizujete, kde všade ste boli a nikto Vám neukázal správnu cestu. Aký však mohol byť výsledok, keď ste si vybrali naslepo len podľa veľkého farebného billboardu, či podľa toho, že ste na školu naďabili náhodou cestou na vlak?

Ako si teda vybrať čo najlepšie? Hľadajte informácie. Pýtajte sa známych, zájdite si do vyhliadnutej jazykovej školy osobne a porozprávajte sa s ľuďmi, ktorí Vás budú učiť. Choďte sa pozrieť na vyučovanie. Ohodnoťte, porovnajte si jazykovú úroveň lektora, s tým čo už ste zažili, alebo čo si predstavujete. Nie každý, kto pracoval v USA v obchode, alebo robil Angličanom slúžku v hoteli, môže a dokáže učiť angličtinu. To je tragický omyl, ktorý však Vy, zákazníci, pochopíte, až keď sa popálite.